Vihreiden nuorten järjestö- ja koulutussuunnittelijaksi on valittu Katri Ylinen

28-vuotias Ylinen on valmistuva ympäristösuunnittelija, jolla on kovan tason osaamista Suomen ja Euroopan poliittiselta nuorisokentältä. Ylinen on työskennellyt aiemmin muun muassa Eurooppanuorilla, Vihreässä eduskuntaryhmässä, europarlamentin vihreällä ryhmällä (Greens/EFA), sekä toimii Euroopan vihreiden nuorten (FYEG) toisena tasa-arvoisena puheenjohtajana.

– Olen todella innoissani päästessäni työskentelemään Vihreille nuorille näin historiallisesti jännittävänä aikana, että edessä on niin eduskuntavaalit, eurovaalit, kuin myös Suomen EU-puheenjohtajuus! Vihreiden nuorten ajama edistyksellinen politiikka sekä nuorten vaikuttavuuden lisääminen ovat itselleni ammatillisia intohimoja. Tietäen kuinka upea ehdokaslista meillä on kevään vaaleihin, haluan lyödä kaiken osaamiseni pöytään, Ylinen kommentoi valintaansa.

Ylinen aloittaa Vihreiden nuorten järjestö- ja koulutussuunnittelijana 6. helmikuuta. Vihreiden nuorten toimistolla työskentelee hänen lisäkseen pääsihteeri sekä kaksi kokopäiväistä puheenjohtajaa. Lisäksi Vihreiden nuorten tiimiin kuuluu kurssikoordinaattori sekä paikallisjärjestöjen toiminnanjohtajat Helsingissä, Turussa ja Tampereella. Ylisen vastuualueelle kuuluu mm. Vihreiden nuorten paikallistoiminnan tukeminen ja kehittäminen sekä valtakunnallisten tapahtumien tuottaminen.

– Katrin monipuolinen järjestöosaaminen sekä kokemus suurienkin tapahtumien organisoinnista on juuri se, mitä Vihreät nuoret tarvitsevat nyt vaalien ollessa aivan nurkan takana. Olemme todella onnellisia, kun saamme Katrin vahvistamaan tiimiämme, kuvailee pääsihteeri Salla Merikukka toimiston tunnelmia.

Lisätietoja:
Salla Merikukka, pääsihteeri