Keskusteluryhmät

Vihreät nuoret ylläpitää jäsenilleen erilaisia verkostoja ja ryhmiä digitalisilla alustoilla. Niiden kuvaukset löydät alta. Verkostoihin voi liittyä esimerkiksi laittamalla viestiä toimistolle. Osa ryhmistä on tarkoitettu vain jäsenille, ja osa on avoimia myös muille vihreästi ajatteleville. Kaikissa ryhmissä toimitaan omalla nimellä ja/tai puhelinnumerolla, jotta voimme varmistaa että kaikki keskusteluryhmät pysyvät turvallisina. Liittymällä ryhmiin sitoudut noudattamaan alla olevia periaatteita. Muutoksista näihin periaatteisiin julkaistaan aina tiedote ryhmään.

Ryhmissä noudatetaan turvallisemman tilan periaatteita, joista voi lukea tästä.

Ryhmissä käydyt keskustelut ovat luottamuksellisia ryhmien jäsenten keskuudessa, eikä keskustelusta saa levittää tietoa ulkopuolisille. Tällaista tietoa ovat mm. henkilötiedot, keskustelun aiheet, ihmisten näkemykset ja kokemukset tai esim. kuvakaappaukset joihin ei ole pyydetty lupaa erikseen kaikilta keskustelun osallistujilta. Ryhmät on tarkoitettu yhteiseen vapaamuotoiseen, kunnioittavaan ja rakentavaan keskusteluun. Ryhmissä ei jaeta suoria mainoksia tai mainosteta suoraan ostettavia tuotteita/palveluita.

Mikäli huomaat jotain näistä periaatteista poikkeavaa käytöstä, olethan pikaisesti yhteydessä:

Bicca Olin 040 3525232 (pääsihteeri)
Jesse Kareinen 045 1393999 (järjestö- ja koulutussuunnittelija)

Sääntöjen rikkomisesta voi saada varoituksen, jonka jälkeen uusi sääntöjen rikkominen johtaa keskustelijan poistamiseen ryhmästä. Vihreiden nuorten toimisto tukee mielellään turvallisemman tilan periaatteiden ymmärtämisessä ja niiden soveltamisessa.

Vihervallankumous

Vihervallankumous on Vihreiden nuorten jäsenille tarkoitettu Telegram-keskusteluryhmä meemeilyä, ränttäystä ja päivänpolitiikan päivittelyä varten. Liittymällä ryhmään sitoudut noudattamaan turvallisemman tilan periaatteita.

Vihervallankumousta ei seurata aktiivisesti toimiston puolesta, eli mikäli haluat saada yhteyttä toimistoon esim. toiminta- tai kannariehdotuksilla, ryhmä ei ole siihen sopiva kanava.

Jos olet jäsen, pääset mukaan ryhmään ottamalla yhteyttä toimistoon. Varmista, että koko nimesi näkyy Telegramissa, jotta voimme varmistaa jäsenyyttä. Poikkeustapauksissa ole yhteydessä toimistoon. Toimiston yhteystiedot löytyvät tästä.

Kasvismafia

Kasvismafia on Vihreiden nuorten jäsenille tarkoitettu Whatsapp-keskusteluryhmä meemeilyä, ränttäystä ja päivänpolitiikan päivittelyä varten. Liittymällä ryhmään sitoudut noudattamaan turvallisemman tilan periaatteita.

Kasvismafiaa ei lueta aktiivisesti toimiston puolesta, eli mikäli haluat saada yhteyttä toimistoon esim. toiminta- tai kannariehdotuksilla, ryhmä ei ole siihen sopiva kanava.

Jos olet jäsen, pääset mukaan ryhmään ottamalla yhteyttä toimistoon. Toimiston yhteystiedot löytyvät tästä.

Taimitarha

Taimitarha on uusille vihreille nuorille ja vasta liittyneille jäsenille tarkoitettu keskustelutila. Ryhmässä voi tutustua uusiin kavereihin, jutella toiminnasta ja kysyä kysymyksiä. Liittymällä ryhmään sitoudut noudattamaan turvallisemman tilan periaatteita.

Jos olet uusi jäsen tai vasta aktivoitumassa, pääset mukaan ryhmään ottamalla yhteyttä toimistoon. Toimiston yhteystiedot löytyvät tästä.

Young, wild and feminist

Young, wild and feminist on Vihreiden nuorten jäsenille tarkoitettu Telegram-keskusteluryhmä patriarkaatin murskaamista varten. Ryhmässä keskustellaan maailman muuttamisesta intersektionaalisesti feministiseksi turvallisessa tilassa, ja voidaan avautua haasteista, saada vertaistukea, tai pitää hauskaa yhdessä vaikka meemien kera. Ryhmän tarkoituksena on erityisesti vahvistaa naisten ja vähemmistöjen mahdollisuuksia vaikuttaa ja saada tukea vaikuttamiselle. Liittymällä ryhmään sitoudut noudattamaan turvallisemman tilan periaatteita.

Young, wild and feminist-ryhmää ei lueta aktiivisesti toimiston puolesta, eli mikäli haluat saada yhteyttä toimistoon esim. toiminta- tai kannariehdotuksilla, olethan yhteydessä suoraan toimistoon.

Grönsaksmafian

Vihreiden nuorten ja Finlands Svenska Gröna Grifin ruotsinkielinen verkosto, joka toimii Whatsapissa. Verkostostossa käydään keskustelua ruotsiksi, mutta mukaan voi tulla myös harjoittelemaan kieltä ja autetaan mielellään löytämään sopivia sanoja. Ryhmässä keskustellaan mm. päivänpolitiikasta, Vihreistä, ja kielipolitiikkaan liittyvistä asioista. Liittymällä ryhmään sitoudut noudattamaan alla turvallisemman tilan periaatteita. Tähän ryhmään ei vaadita jäsenyyttä, ja mukaan pääsee ottamalla yhteyttä toimistoon.

Viestintävelhot

Viestintävelhot on Vihreiden nuorten jäsenille tarkoitettu Telegram-keskusteluryhmä viestintään liittyvää keskustelua varten. Ryhmässä keskustellaan viestinnästä, jaetaan omia postauksia sekä tuetaan toisten Vihreiden nuorten postauksia sosiaalisessa mediassa. Ryhmän tarkoituksena on tarjota vertaistukea Vihreiden nuorten jäsenille viestinnän tekemiseen. Liittymällä ryhmään sitoudut noudattamaan turvallisemman tilan periaatteita.

Viestintävelhot-ryhmää ei lueta aktiivisesti toimiston puolesta, eli mikäli haluat saada yhteyttä toimistoon esim. toiminta- tai kannariehdotuksilla, olethan yhteydessä suoraan toimistoon.

Jos olet jäsen, pääset mukaan ryhmään ottamalla yhteyttä toimistoon. Toimiston yhteystiedot löytyvät tästä.

2. asteen verkosto

Verkosto toimii Whatsapissa, ja on avoin kaikille vihreille ja vihermielisille toisen asteen opiskelijoille sekä toisen asteen koulutuspolitiikassa vaikuttaville. Liittymällä ryhmään sitoudut noudattamaan alla turvallisemman tilan periaatteita. Tähän ryhmään ei vaadita jäsenyyttä, ja mukaan pääsee ottamalla yhteyttä toimistoon.

Korkeakoulupoliittinen verkosto

Verkosto toimii Facebookissa, ja on avoin kaikille vihreille ja vihermielisille korkeakouluopiskelijoille sekä korkeakoulupolitiikassa vaikuttaville. Liittymällä ryhmään sitoudut noudattamaan alla turvallisemman tilan periaatteita. Tähän ryhmään ei vaadita jäsenyyttä, ja mukaan pääsee ottamalla yhteyttä toimistoon.

Kuntapoliittinen verkosto

Kuntapoliittiseen verkostoon ovat tervetulleita kaikki nuoret vihreät valtuutetut, varavaltuutetut ja muut kuntien luottamustoimijat. Ryhmän tavoitteena on jakaa kokemuksia, vinkkejä ja vertaistukea kuntapolitiikasta luottamustoimijoiden välillä. Chat toimii Telegrammissa, ja mukaan pääsee ottamalla yhteyttä toimistoon.

Kurssien ja tapahtumien chatit

Vihreiden nuorten kursseille ja pidemmille tapahtumille perustetaan usein oman chatin. Chatti käytetään informaaliin viestittelyyn tapahtuman tai kurssin aikana sekä tiedotuskanavana. Näihin chatteihin pääsee liittymään kun ilmoittautuu tapahtumaan tai hakee mukaan ja tulee hyväksytyksi kurssille.