Keskusteluryhmät

Vihreät nuoret ylläpitää jäsenilleen erilaisia verkostoja ja ryhmiä digitalisilla alustoilla. Niiden kuvaukset löydät alta. Verkostoihin voi liittyä esimerkiksi laittamalla viestiä toimistolle. Osa ryhmistä on tarkoitettu vain jäsenille, ja osa on avoimia myös muille vihreästi ajatteleville. Liittymällä ryhmiin sitoudut noudattamaan alla olevia periaatteita. Muutoksista näihin periaatteisiin julkaistaan aina tiedote ryhmään.

Ryhmissä noudatetaan turvallisemman tilan periaatteita, joista voi lukea tästä.

Ryhmissä käydyt keskustelut ovat luottamuksellisia ryhmien jäsenten keskuudessa, eikä keskustelusta saa levittää tietoa ulkopuolisille. Tällaista tietoa ovat mm. henkilötiedot, keskustelun aiheet, ihmisten näkemykset ja kokemukset tai esim. kuvakaappaukset joihin ei ole pyydetty lupaa erikseen kaikilta keskustelun osallistujilta.

Mikäli huomaat jotain näistä periaatteista poikkeavaa käytöstä, olethan pikaisesti yhteydessä:

Bicca Olin 040 3525232 (pääsihteeri)
Jesse Kareinen 045 1393999 (järjestö- ja koulutussuunnittelija)

Sääntöjen rikkomisesta voi saada varoituksen, jonka jälkeen uusi sääntöjen rikkominen johtaa keskustelijan poistamiseen ryhmästä. Vihreiden nuorten toimisto tukee mielellään turvallisemman tilan periaatteiden ymmärtämisessä ja niiden soveltamisessa.

Kasvismafia

Kasvismafia on Vihreiden nuorten jäsenille tarkoitettu Whatsapp-keskusteluryhmä meemeilyä, ränttäystä ja päivänpolitiikan päivittelyä varten. Liittymällä ryhmään sitoudut noudattamaan alla turvallisemman tilan periaatteita.

Kasvismafiaa ei lueta aktiivisesti toimiston puolesta, eli mikäli haluat saada yhteyttä toimistoon esim. toiminta- tai kannariehdotuksilla, ryhmä ei ole siihen sopiva kanava.

Jos olet jäsen, pääset mukaan ryhmään ottamalla yhteyttä toimistoon. Toimiston yhteystiedot löytyvät tästä.

Grönsaksmafian

Vihreiden nuorten ja Finlands Svenska Gröna Grifin ruotsinkielinen verkosto, joka toimii Whatsapissa. Verkostostossa käydään keskustelua ruotsiksi, mutta mukaan voi tulla myös harjoittelemaan kieltä ja autetaan mielellään löytämään sopivia sanoja. Ryhmässä keskustellaan mm. päivänpolitiikasta, Vihreistä, ja kielipolitiikkaan liittyvistä asioista. Liittymällä ryhmään sitoudut noudattamaan alla turvallisemman tilan periaatteita. Tähän ryhmään ei vaadita jäsenyyttä, ja mukaan pääsee ottamalla yhteyttä toimistoon.

2. asteen verkosto

Verkosto toimii Whatsapissa, ja on avoin kaikille vihreille ja vihermielisille toisen asteen opiskelijoille sekä toisen asteen koulutuspolitiikassa vaikuttaville. Liittymällä ryhmään sitoudut noudattamaan alla turvallisemman tilan periaatteita. Tähän ryhmään ei vaadita jäsenyyttä, ja mukaan pääsee ottamalla yhteyttä toimistoon.

Korkeakoulupoliittinen verkosto

Verkosto toimii Facebookissa, ja on avoin kaikille vihreille ja vihermielisille korkeakouluopiskelijoille sekä korkeakoulupolitiikassa vaikuttaville. Liittymällä ryhmään sitoudut noudattamaan alla turvallisemman tilan periaatteita. Tähän ryhmään ei vaadita jäsenyyttä, ja mukaan pääsee ottamalla yhteyttä toimistoon.

Kurssien ja tapahtumien chatit

Vihreiden nuorten kursseille ja pidemmille tapahtumille perustetaan usein oman chatin. Chatti käytetään informaaliin viestittelyyn tapahtuman tai kurssin aikana sekä tiedotuskanavana. Näihin chatteihin pääsee liittymään kun ilmoittautuu tapahtumaan tai hakee mukaan ja tulee hyväksytyksi kurssille.