Tietoa meistä

Vihreät nuoret

Vihreät nuoret on valtakunnallinen vihreä nuoriso- ja opiskelijajärjestö, joka toimii kestävän, yhdenvertaisen ja oikeudenmukaisen maailman puolesta. Voit liittyä jäseneksi suoraan Vihreiden nuorten ja opiskelijoiden liittoon tai mihin tahansa paikallisjärjestöistämme! Mikäli paikkakunnallasi ei vielä ole Vihreiden nuorten toimintaa, ota yhteyttä, niin järjestetään sellaista yhdessä.

Vihreisiin nuoriin voi liittyä liittymällä joko yhteen 14 jäsenjärjestöistä tai suoraan valtakunnallisen liiton henkilöjäseneksi. Vihreiden nuorten toimintaa johtaa 12-henkinen liittohallitus. Toimintaa ylläpitää paikallisesti ja valtakunnallisesti melkein 300 aktiivista nuorta.

Vihreillä nuorilla on toimisto Helsingissä, jossa työskentelee 5 henkilöä, sekä kaksi tasa-arvoista, täysipäivästä puheenjohtajaa. Lisäksi tiimiin kuuluu 3 paikallisjärjestöjen toiminnanjohtajaa.

Vihreiden nuorten ja opiskelijoiden liittoa on perustettu 2003. Liitto on Vihreä liitto rp:n jäsen ja toimii puolueen nuorisojärjestönä. Järjestämme vuosittain lukuisia paikallisia ja valtakunnallisia kampanjoita, tapahtumia, koulutuksia ja kursseja, joiden tavoitteena on tukea vihreitä arvoja jakaavia nuoria aktiivisina kansalaisina, ehdokkaina ja poliitikoina.

Ota yhteyttä toimistoon, liity jäseneksi, tule mukaan toimintaan tai lahjoita!