Jäsenjärjestöille

Hankeavustus

Vihreiden nuorten jäsenjärjestöt ja toimintaryhmät voivat hakea avustusta projektiluontoiseen toimintaan.

Mihin voi hakea avustusta?

• tapahtumiin ja tempauksiin,
  • kampanjoihin ja vaikuttamishankkeisiin,
  • mainoksiin ja julkaisuihin,
  • materiaalihankintoihin,
  • kurssien järjestämiseen.

Minkä verran avustusta voi saada?

• Avustusten alaraja on 50€ ja yläraja 400€ hanketta kohden
  • Yksittäinen yhdistys tai toimintaryhmä voi saada yhteensä avustuksia maksimissaan 500€ vuodessa.
  • Avustusten myöntämisestä päättää 200 euroon asti per hanke Vihreiden nuorten järjestö- ja koulutussuunnittelija
  • 200 € ylimenevistä hakemuksista Vihreiden nuorten hallitus hakemusta seuraavassa kokouksessaan.

Milloin tukea voi hakea?

• Hankerahoitusta voi hakea aikaisintaan hankkeen toteuttamisvuoden tammikuussa.
  • Hankerahoitusta voi hakea viimeistään 1 kk toteutuneen hankkeen jälkeen, kuitenkin viimeistään joulukuun ensimmäisenä perjantaina. Jälkikäteen toimitetun hakemuksen liitteeksi liitetään hankeavustusraportti.
  • Vuoden 2021 hankeavustukset ovat haettavissa 1.1.-3.12.2021.

Mitä ehtoja tulee täyttää?

• Jäsenjärjestöjen tulee kattaa vähintään 10% hankkeen toteutuneista kuluista itse (poikkeuksena toimintaryhmät, joiden ei tarvitse kattaa omavastuuosuutta)
  • Yli 200 € hankkeisiin tulee hakea tukea myös puolueen paikallis- tai piirijärjestöltä.
  • Kuukauden sisään hankkeen toteuttamisesta tulee avustuksen saajan täyttää hankeavustusraportti.
  • Yli 200€ hankkeista hankeavustusraporttiin tulee sisällyttää kuluerittely.
  • Toimintaryhmille hankeavustus maksetaan ainoastaan kuitteja vastaan.
  • Mikäli hankeavustusta käyttää ostopalveluihin, tulee ostopalvelusta suorittaa kilpailutus.

Henkilöstö- ja hallintokuluihin myönnämme palkkausavustusta ja yleisavustusta. Valtakunnalisten vaalien kuluihin myönnämme erikseen vaaliavustusta.

Hankehakemus
Hankeraportti

Lisätietoja avustuksista voi kysyä järjestösuunnittelijalta tai pääsihteeriltä.

Palkkausavustus

Jokainen Vihreiden nuorten jäsenjärjestö voi hakea palkkausavustusta yhdelle (1) omalle työntekijälle, 60 % työntekijäkuluista TAI 5000 € vuodessa asti. Ehtona palkkausavustuksen hakemiselle on, että:
– jäsenjärjestö sitoutuu vastaamaan vähintään 40 % työntekijäkuluista, sekä maksamaan palkkaa  Vihreiden nuorten tuntipalkkaluokkien ja periaatteiden mukaisesti
– sovitaan vuositasolla tuntimäärästä, jota työntekijä voi käyttää esim. Vihreiden nuorten valtakunnallisiin tapahtumiin tai vihreiden nuorten yhteistyön kehittämiseen

Halutessanne voimme sopia palkkausavustuksen käytöstä myös työtuntien ostamiseen. Mikäli palkkausavustus kiinnostaa, olkaa yhteydessä pääsihteeriin!

Tilaustuotteet

Syksystä 2020 alkaen jäsenjärjestöt voivat tilata tuotteita uudesta Vihreiden nuorten verkkokaupasta. Tuotevalikoimaan tulee mm. yleisesitteitä, tarroja ja haalarimerkkejä.

Toimisto on sinua varten!
Olipa sinulla mitä tahansa kysyttävää, voit olla meihin yhteydessä sähköpostitse, soittamalla tai Whatsappilla. Olemme varmimmin tavoitettavissa pääsääntöisesti arkisin 10-16 välillä. Vastaamme yhteydenottoihin mahdollisimman pian, yleensä viimeistään muutaman työpäivän kuluessa. Me olemme täällä juuri sinua varten, joten ethän jää kysymyksesi kanssa yksin!