Uusi visuaalinen ilme

Vihreillä nuorilla on uusi visuaalinen ilme! Uutta ilmettä on rakennettu vanha ilmeemme sydämessä ja puolueen uusi ilme mielessä. Ilme onkin osin samanlainen kuin puolueella, onhan viestimme yhteinen. Mitä vanhat edellä, sitä nuoret perässä!

Uusi logomme muistuttaa muotokieleltään puolueen uutta tekstilogoa, joskin logon fonttia on pehmitetty hieman. Logosta on käytössä yksi- ja kaksiriviset versiot vihreänä, valkoisena sekä mustana. Logosta on olemassa myös ruotsin-, englannin-, pohjoissaamen-, ja karjalankieliset versiot.

Otsikkofontti on puolueen ilmeestä tuttu Krana Fat B, jota täydentävät leipätekstissä IBM Plex Sans sekä lainauksissa käytettävä kursivoitu IBM Plex Mono.

Väripaletin perusvärit ovat samat kuin aiemmassa visuaalisessa ilmeessämme, mutta päivitetyin värisävyin. Vanhan ilmeen aniliininpunainen on korvattu kanervaisella värimaailmalla ja jadensinisen rinnalle otettu tummempi murretu sininen sekä vaalea sininen. Jotta ilme olisi mahdollisimman monikäyttöinen, on kaikista väreistä käytössä kolme eri tummuusastetta.

Muotokieleltään uusi ilmeemme on aiempaa pehmeämpi. Terävä neliskulmaisuus on vaihtunut lempeämpiin muotoihin ja sähäköistä sävyistä siirrytty pehmeämpään palettiin.

Uuteen visuaaliseen ilmeeseen voit tutustua tarkemmin graafisesta ohjeistostamme.