Laura Haikonen Vihreiden nuorten järjestösuunnittelijaksi

Kuvaaja: Anna Muotka

Vihreiden nuorten uudeksi järjestösuunnittelijaksi on valittu Laura Haikonen. Ennen Vihreitä nuoria Haikonen on toiminut useissa luonnonsuojelujärjestöissä, mm. Luonto-Liiton liittovaltuuston puheenjohtajana.

34-vuotias Haikonen on koulutukseltaan ympäristökasvattaja ja yhteisöpedagogi. Haikosen intohimo luonnonsuojelutyöhön syttyi jo yläasteikäisenä, kun Haikonen innostui vaellusharrastuksesta. Pieksämäeltä nuori luonnonsuojelija ei kuitenkaan löytänyt omaa tapaansa vaikuttaa, minkä vuoksi Haikonen haluaa työssään auttaa vaikuttamisesta kiinnostuneita nuoria löytämään toisensa.

“Olen tosi innostunut Vihreiden nuorten toiminnasta! Odotan kovasti tutustumista paikallisiin aktiiveihin ja sitä, että pääsen tukemaan heitä järjestötoiminnassaan niin, että toiminta olisi mahdollisimman palkitsevaa ja energiaa antavaa”, Haikonen kertoo.

Järjestösuunnittelija vastaa Vihreiden nuorten jäsenjärjestöjen, toimintaryhmien ja työryhmien tukemisesta ja kouluttamisesta, sekä jäsenasioista ja jäsenhankinnasta. Lisäksi tehtävään kuuluu jäsenten yhteisöllisyyden, vaikuttamismahdollisuuksien, inspiraation ja hyvinvoinnin tukeminen sisäisen viestinnän keinoin, somessa ja muilla digitaalisilla alustoilla.

“Laura tuo työyhteisöön vankkaa järjestöosaamista, näkemystä ja inspiraatiota toiminnan kehittämiseen sekä kokemusta ja verkostoja tärkeistä sidosryhmistä. Ihan mahtavaa saada meidän järjestökentälle näin paljon asiantuntemusta ja uutta näkökulmaa samassa paketissa!”, iloitsee pääsihteeri Bicca Olin toimiston puolesta.