Vihreät nuoret hakee hankesuunnittelijaa

Saatko voimaa nuorten yhteiskunnallisen aktiivisuuden tukemisesta, ihmisten ja ryhmien kohtaamisesta? Osaatko pitää useamman projektin langat käsissäsi ja suunnitella vaikuttavia oppimiskokonaisuuksia vihreistä ja yhteiskunnallisista teemoista? Haluatko päästä innostavaan ja kehittyvään yhteisöön nuoriso- ja järjestöalan näköalapaikalla kasvamaan hankkeiden ja projektien suunnittelijana ja vetäjänä sekä kansainvälisenä toimijana?

Vihreät nuoret hakee osa-aikaista hankesuunnittelijaa määräaikaiseen työsuhteeseen osaksi maailmaa muuttavaa tiimiä! Oletko sinä etsimämme henkilö?

Hankesuunnittelija toimii projektinvetäjänä ja yhteyshenkilönä eurooppalaisessa Young Service Designers -hankkeessa (European Youth Together -projekti). Lisäksi hankesuunnittelija on vastuussa kahdesta kurssista, pääkaupunkiseudun Paikallisvaikuttamisen ABC-kurssi (kevät 2022) ja Kansainvälinen Vaikuttaja (KVV) -kurssi (syksy 2022). Työhön kuuluu myös uusien kansainvälisten ja koulutuksellisten hankkeiden suunnittelu sekä järjestön toiminnan kehittäminen ja raportointi yhdessä muun tiimin kanssa. Lisäksi työssä on mahdollisuus syventyä itseään kiinnostaviin aiheisiin kansainvälisyyden, hankerahoituksen, projektijohtamisen ja pedagogisten sisällön tuottamisen saralla.

Tehtävässä menestyminen edellyttää:

• Vihreää arvomaailmaa
  • Erinomaisia projektinhallintataitoja ja kokemusta hankkeen suunnittelusta, läpiviennistä tai raportoinnista
  • Vuorovaikutustaitoja ja pedagogisia taitoja, kokemusta ryhmän vetämisestä
  • Kykyä ottaa haltuun monimutkaisia kokonaisuuksia ja intoa oppia uutta
  • Varmuutta työskentelyyn suomeksi ja englanniksi sekä tyydyttävä ruotsin taito tai vahva halu oppia

Lisäksi arvostamme:

• Osaamista yhteiskunnallisista rakenteista ja vaikuttamisesta
  • Kokemusta tapahtumatuotannosta
  • Kokemusta kansainvälisestä toiminnasta
  • Kokemusta nuorten osallisuuden tukemisesta
  • Viestintätaitoja
  • Soveltuvaa koulutusta ja/tai aikaisempaa työkokemusta
  • Muuta kokemusta kansalaisvaikuttamisesta

Tehtävä sopii erinomaisesti esimerkiksi opintojen ohelle. Koulutussuunnittelija pääsee konkreettisesti tukemaan ja mahdollistamaan nuorten vaikuttamista sekä vahvistamaan demokratiaa. Tehtävä soveltuu erittäin oma-aloitteiselle ja itseohjautuvalle ihmiselle, joka innostuu projektijohtamisesta ja kansainvälisestä sidosryhmätyöskentelystä. Tehtävässä pääsee parantamaan maailmaa vapaamuotoisen oppimisen, osallisuuden ja yhteisöllisyyden kautta, sekä kohtaamaan nuoria jotka ottavat ensiaskeleitaan politiikassa ja vaikuttamisessa. Tiimimme on tiivis, dynaaminen ja innostava. Meillä pääset kehittymään ammatillisesti, saat arvokasta kokemusta projektinhallinnasta, näköalapaikan päivän politiikkaan ja pääset olemaan osa kasvavaa, monimuotoista ja maailmaa muuttavaa vihreää yhteisöä!

Työ alkaa 8.2. tai sopimuksen mukaan. Työ on osa-aikainen (60%, 21 h viikossa) ja määräaikainen 31.5.2023 asti. Määräaikaisuuden perusteena on YSD-hankkeen rahoituksen päättyminen. Lähtöpalkka on 1455 €/kk ja lisät määräytyvät Vihreiden nuorten palkkasopimuksen mukaan.

Työhön kuuluu ilta- ja viikonlopputöitä sekä työmatkoja kotimaassa ja Euroopassa, ja työajat ovat joustavat. Työehdoista voi lukea lisää Vihreiden nuorten paikallisesta sopimuksesta.

Toimipaikkana on pääasiallisesti Vihreiden nuorten ja opiskelijoiden liiton toimisto Helsingissä.  Toivomme hakijoiksi eri sukupuolien edustajia sekä kieli-, kulttuuri- ja muihin vähemmistöihin kuuluvia henkilöitä. Huomioithan, että Vihreissä nuorissa käytämme anonyymia rekrytointia, ja kaikki hakemukset anonymisoidaan siten, että henkilöön liittyvät ominaisuudet poistetaan.

HUOM, hakuaika jatkettu!
Jos olet etsimämme henkilö, hae täyttämällä tämä lomake ja lisää liitteeksi CV:si mahdollisimman pian, viimeistään 28.1. klo 23.59. Haastattelemme sopivia hakijoita jo 27.1. ja 28.1. Haastattelut pidetään hakijoiden toiveiden mukaisesti etänä tai livenä.

Lisätietoja antaa Vihreiden nuorten pääsihteeri puhelimitse, Whatsapin tai Telegramin kautta:
Pääsihteeri Bicca Olin
0403525232 @biccaolin

Vihreiden nuorten ja opiskelijoiden liitto, lyhyemmin Vihreät nuoret, on Vihreä liitto rp:n nuoriso- ja opiskelijajärjestö. Liitto koostuu paikallisista jäsenjärjestöistä sekä suorista henkilöjäsenistä. Vihreillä nuorilla on yli 1000 jäsentä ympäri Suomen ja toimintaa 18 hyvinvointialueella. Lue lisää Vihreistä nuorista tässä: vihreatnuoret.fi/tietoa-meista

Young Service Designer (YSD) on kaksivuotinen (kesä 2021-kesä 2023) EU-rahoitteinen European Youth Together -hanke jonka tavoitteena on kasvattaa nuorten vaikuttamismahdollisuuksia paikallisesti palvelumuotoilun keinoin. Hanketta johtaa italialainen Conzortio Comunita Brianza ja Vihreät nuoret on yksi hankkeen kuudesta kumppanijärjestöistä. Lue lisää hankkeesta tässä: ysd-project.eu