Vihreät nuoret lähtevät vaaleihin teemoinaan ilmasto, koulutus ja feminismi

“Me olemme ensimmäinen sukupolvi, joka aidosti ymmärtää ilmastonmuutoksen vakavat seuraukset ja todennäköisesti myös viimeinen sukupolvi, jolla vielä on mahdollisuus pysäyttää lämpeneminen kriittiseen 1,5 asteeseen. Suomen tulee pyrkiä hiilineutraaliuuteen jo 2030 mennessä ja tämä vaatii toimia kaikilla yhteiskunnan osa-alueilla päästöjen vähentämiseksi ja hiilinielujen kasvattamiseksi”, linjaa Vihreiden nuorten puheenjohtaja Amanda Pasanen.

“Meille on tärkeää turvata jokaiselle nuorelle yhdenvertaiset mahdollisuudet edetä elämässä ja toteuttaa itseään omista lähtökohdistaan. Koulutuslupauksesta on tehtävä totta ensi vaalikaudella ja Suomen seuraavan hallituksen tulee olla feministinen hallitus. Me haluamme korjata translain, lopettaa seksuaalisen väkivallan arkipäivän rasismin vähättelyn sekä muuttaa raiskauslainsäädäntö suostumusperustaiseksi”, sanoo Vihreiden nuorten puheenjohtaja Sameli Sivonen.

Kampanja-avauksessa lauantaina 2.2 Vihreät nuoret julkisti kevään kampanjakärjet ja vaaliohjelman. Ilmasto, koulutus ja feminismi ovat kampanjan kantavat teemat.

“Haastamme kaikki, erityisesti nuoret, tekemään kevään vaaleissa valinnan tulevaisuuden puolesta. Haluamme tavoittaa etenkin elämänsä ensimmäistä kertaa eduskunta- ja europarlamenttivaaleissa äänestäviä nuoria. Meillä on noin 30 nuorta eduskuntavaaliehdokasta ja tavoitteemme on, että vähintään viisi nuorta ehdokasta menee läpi”, toteaa Vihreiden nuorten pääsihteeri Salla Merikukka.

Tutustu Vihreiden nuorten vaaliohjelmaan tästä.

Lisätietoja:
Vihreiden nuorten puheenjohtajat
puheenjohtajat@vihreatnuoret.fi
Sameli Sivonen, 050 4066855
Amanda Pasanen, 040 9611330
Vihreillä nuorilla on kaksi tasa-arvoista puheenjohtajaa