Kulukorvausohjeet

Tutustu ohjeisiin huolella ennen kulun syntyä.
Mikäli sinulla herää jotain kysyttävää, lisätietoja antaa pääsihteeri.

POIKKEUSOHJE

Vihreiden nuorten kaikki kokoukset ja tapahtumat ovat lähtökohtaisesti etänä korona-viruksen levittämisen ehkäisyn takia 12.3.2020 eteenpäin. Korvaamme ainoastaan matkakuluja, joista on sovittu etukäteen. Korvaamme muita kuluja sovitusti.

MITÄ MATKOJA VIHREÄT NUORET KORVAA?
Vihreät nuoret korvaa matkakuluja ainoastaan:

• Halvimman julkisen liikenteen vaihtoehdon mukaan asuinpaikkakunnaltasi kotimaasta. Olethan siis lippujen ostamisen suhteen ajoissa liikkeellä. Jos matkustat kalliimmalla vaihtoehdolla, voit hakea korvausta ainoastaan halvimman matkan summan edestä. Mainitse meilissä miksi haettava summa on eri kuin lippujen summa. Matkoja ulkomailta ei korvata. Poikkeustapauksissa näihin voi saada korvauksen pääsihteerin päätöksellä, mutta tästä pitää neuvotella ennen tapahtumaa ja kulun syntyä.
  • Vihreät nuoret ei lähtökohtaisesti korvaa kotimaan lentomatkoja tai kilometrikorvauksia autolla kulkemisesta. Lentomatkoja ei korvata ekologisista syistä. Automatkan korvaamiseen ehtona on ainakin, että paikalle ei pääse julkisella kulkuneuvolla. Koronan takia tähän voidaan sovitusti tehdä poikkeuksia.

MITÄ MUITA KULUJA VIHREÄT NUORET KORVAA?
Vihreät nuoret korvaa muita kuluja, kuten ruokakuluja tai toimintaan liittyviä ostoja ainoastaan sovitusti. Tämä ohje pätee siis mikäli olet erikseen saanut luvan pääsihteeriltä hakea kulukorvausta, tai mikäli tapahtuman osallistujakirjeessä kerrotaan kulukorvauksesta. Kulukorvausta voi saada ainoastaan etukäteen sovitusta summasta. Lähtökohtaisesti suosimme vegaanisia, eettisiä ja ekologisia tuotteita kaikessa toiminnassa. Otathan tämän huomioon kun haet kulukorvausta.

NÄIN HAET KULUKORVAUSTA:
Vuoden 2020 alusta lähtien matkakorvauksia voi hakea ainoastaan sähköisesti alla olevilla ohjeilla.

1. Kirjoita sähköpostiviestiin seuraavat asiat:
    Nimi
    Selite (mistä-mihin & matkan tai kulun syy eli esim. tapahtuman nimi)
    Summa
    Tilinumero (IBAN-muodossa)
  2. Lisää kuitit
    Lataa sähköiset kuitit pdf-muodossa (ei upotettuina kuvina) viestin liitteiksi.Tarkasta huolellisesti, että tilinumero on kirjattu oikein ja että kaikki kuitit ovat liitteenä.
  3. Lähetä viesti
    osoitteeseen kulukorvaus@vihreatnuoret.fi. Kirjoitathan otsikoksi Kulukorvaus + Etunimi Sukunimi.

HUOMIOITA:

• Lippujen ja kuittien tulee olla PDF-muodossa. Kannattaa siis suosia sähköisiä lippuja! Mikäli joudut ottamaan valokuvan paperilipusta, ota se hyvässä valossa vasten valkoista alustaa niin, että lippu on suorassa eikä kuvassa näy muuta kuin lippu. Rajaa kuva hyvin ja tarkista, että se on selkeä.
  • Vain yhden tapahtuman matka (meno-paluu) per lasku, älä siis yhdistä eri tapahtumien matkakuluja samalle matkalaskulle (ellei tästä ole erikseen sovittu).
  • Lataa kaikki lähetettävät tiedostot sähköpostin liitteeksi, älä siis upota kuvia viestikenttään.
  • Huomaa, että korvauksia voi hakea yhden kuukauden ajan kulun syntymisestä (ellei toisin ole mainittu). Myöhässä tulleita kulukorvaushakemuksia ei huomioida!

Mikäli sinulla on kysyttävää kulujen korvaamisesta, voit olla yhteydessä pääsihteeriin: paasihteeri@vihreatnuoret.fi