Hae Vihreiden nuorten puheenjohtajaksi

Vihreiden nuorten ja opiskelijoiden liitto valitsee liittokokouksessaan 11.–13.11.2022 puheenjohtajan kaudelle 2023–2024. Liitolla on kaksi tasa-arvoista puheenjohtajaa, joiden kaudet ovat kahden vuoden pituisia. Puheenjohtajat valitaan vuorovuosin. Puheenjohtajavaali käydään liittokokouslauantaina 12.11.2022. Tehtävästä maksetaan palkkio, joka mahdollistaa tehtävän täysipäiväisen hoitamisen.

Puheenjohtajan tehtäviin kuuluu:

• Johtaa Vihreiden nuorten ja opiskelijoiden liittoa yhdessä toisen tasa-arvoisen puheenjohtajan kanssa
  • Johtaa ja fasilitoida liittohallituksen työskentelyä yhdessä toisen tasa-arvoisen puheenjohtajan kanssa
  • Johtaa ja suunnittelee liiton poliittista viestintää yhdessä viestintäsuunnittelijan kanssa
  • Edustaa Vihreitä nuoria erilaisissa paneeleissa, haastatteluissa ja tilaisuuksissa
  • Toimia toisena vuotenaan pääsihteerin esihenkilönä

Hae puheenjohtajaksi

Puheenjohtajaehdokkaaksi voit asettua milloin tahansa ennen liittokokouksessa käytävää puheenjohtajavaalia. Ilmoittaudu puheenjohtajaehdokkaaksi su 23.10. mennessä, jos haluat mukaan puheenjohtajaehdokkaiden esittelyihin liiton somessa!

Hae puheenjohtajaksi tällä lomakkeella.

Puheenjohtajapaneelit

Puheenjohtajaehdokkaille järjestetään kolme paneelikeskustelua, jotta jäsenistöllämme on mahdollisuus tutustua ehdokkaisiin ja heidän poliittisiin näkemyksiinsä ennen puheenjohtajan valintaa.

Paneelien aikataulut

15.10. klo 16.15 Sosiaalipolitiikka ja feminismi @PJ-päivä & Striimi