Liittohallitusehdokkaat

Vihreiden nuorten liittohallitukseen valitaan kymmenen (10) jäsentä. Liittohallitushakijoiden tulee liiton sääntöjen mukaisesti olla joko liiton tai sen jäsenyhdistysten jäseniä. Vaali käydään liittokokoussunnuntaina 13.11.2022. Hallituksen toimikausi on kalenterivuosi 2023 ja hallitus on työhallitus. Hallitusehdokkaaksi voit asettua milloin tahansa ennen liittokokouksessa käytävää hallitusvaalia. Liittohallitukseen voit hakea tällä lomakkeella.

Liittohallitusehdokkaat

Ella Helenius

Tampereen seudun vihreät nuoret

Olen Ella, 26-vuotias sairaanhoitaja, kansanterveystieteiden opiskelija ja kisuäiti. Työskentelen vapaaehtoiskoordinaattorina MIELI ry:llä Sastamalassa. Luonteeltaani olen kuin Muumimamma.

Kuluneen vuoden olen toiminut Tampereen seudun vihreiden nuorten puheenjohtajana. Haen liittohallitukseen, koska haluan tuoda Vihreisiin nuoriin lisää sote-osaamista ja olla mukana viemässä Vihreitä nuoria tuleviin eduskuntavaaleihin.

Miro Ilvonen

Turun vihreät nuoret ja opiskelijat

Olen Miro, 25-vuotias turkulainen opiskelija, Turun vihreiden nuorten varapuheenjohtaja, TYY:n vihreiden edaattori sekä ryhmäpuheenjohtaja. Vihreisiin nuoriin olen liittynyt 2019, jonka jälkeen olen toiminut aktiivisesti osana paikallista toimintaa. Nyt on aika valjastaa kerrytetty kokemukseni sekä maailman muuttamisen intohimoni koko liiton käytettäväksi. Ensi vuosi tulee olemaan liitolle erityisen tärkeä, minkä vuoksi haluan olla mukana tukemassa sen toimintaa kaikin mahdollisin keinoin.

Eero Kivistö

Vihreiden nuorten ja opiskelijoiden liiton henkilöjäsenet

Olen Eero, 25-vuotias, kotkalainen vartija, ihmisoikeusaktivisti ja aloitteleva poliitikko. Viimeisen vuoden aikana olen toiminut Kotkan seudun Vihreiden varapuheenjohtajana, sekä Kaakkois-Suomen Tieteen ja teknologian Vihreiden hallituksessa. Vaikka minut on toivotettu tervetulleeksi aikuisvihreiden puolelta, Vihreät nuoret ovat aina tuntuneet enemmän omalta porukalta. Siksi olen jälleen hakemassa liittohallitukseen.

Topias Lahdensuo

Pohjanmaan vihreät nuoret ja opiskelijat

Olen Topias, 24v. lapualaislähtöinen vihreä vaikuttaja. Toimin tällä hetkellä Pohjanmaan vihreät nuoret ja opiskelijat ry:n puheenjohtajana ja Vaasan vaalipiirin vihreiden hallituksen jäsenenä samalla kun opiskelen hallintotieteitä ensimmäistä vuotta Vaasan yliopistossa. Taustaltani olen aikuiskoulutusmerkonomi. Haen liittohallitukseen koska haluan edistää vihreiden nuorten vaikutusvaltaa ja saavutettavuutta koko suomessa.

Konsta Lindi

Helsingin Vihreät Nuoret ja HYY:n Vihreät

Oon Konsta, kasvatustieteiden opiskelija, vihreä kampanjaduunari ja istuvan hallituksen pohjoismainen pöhisijä. Kuluvan vuoden aikana oon saanut rakentaa pestini lähes puhtaalta pöydältä ja kehittää meidän pohjoismaista yhteistyön rakenteita, jotta olisimme vaikuttavampi järjestö Pohjolassa ja Euroopassa. Paljon on tullut opittua ja tehtyä. Aattelen, että mulla on meidän liitolle vielä yhden vuoden verran annettavaa.

Verkkosivut

Tommi Kortelainen

Helsingin Vihreät Nuoret ja HYY:n Vihreät

Olen Tommi, 24-vuotias opiskelijavaikuttaja ja tuleva juristi. Vihreisiin nuoriin olen päätynyt NVV-kurssin myötä reilu kolme vuotta sitten. Kuluvana vuonna olen toiminut mm. kansainvälisten asioiden työryhmän puheenjohtajana sekä HYYn Vihreiden edaattorina. Haen mukaan liittohallitukseen, koska tuleva kevät on kriittinen eduskuntavaalien vuoksi sekä haluan päästä kehittämään liiton kansainvälistä toimintaa ja mahdollistaa myös ei-suomenkielisten osallistumisen toimintaamme.

Matias Mena

Tampereen seudun vihreät nuoret

Olen Matias, 24-vuotias politologinalku Tampereelta, ja haen Vihreiden nuorten hallitukseen, koska ilman tätä liittoa ei kyllä mistään tule mitään Suomen politiikassa. Vihreät nuoret on aidosti tulevaisuusvoima, eikä me voida aliarvioida itseämme suunnannäyttäjänä tän tasavallan tulevaisuudelle.

Iiris Pääkkönen

Joensuun seudun vihreät nuoret ja opiskelijat

Olen Iiris, 26-vuotias Joensuun vihreiden nuorten kasvatti. Siirryin hiljattain opiskelijasta työelämään, jossa työskentelen tutkijana jätevillan hyötykäyttöä selvittävässä hankkeessa. Olen tänä vuonna istunut liittohallituksessa ja ollut mukana puheenjohtamassa ympäristöpoliittista työryhmää. Vuosi liittohallituksessa on ollut antoisa ja olen oppinut valtavasti. Haen jatkokaudelle, koska toinen vuosi mahdollistaisi miulle osallistumisen liiton toiminnan kehittämiseen pitkäjänteisemmin. Meille on mm. tulossa jännittävä alkuvuosi 2023, kun keväällä edessä on eduskuntavaalit ja olisi mahtavaa olla mukana luotsaamassa liittoa vaaleihin ja niiden yli!

Aleksi Tujunen

Helsingin Vihreät nuoret ja HYY:n Vihreät

Olen Aleksi, 23-vuotias opiskelijavaikuttaja HYYn Vihreistä. Opiskelen 6. vuotta saksan ja ruotsin opettajaksi Helsingin yliopistossa. Vuonna 2021 vastuualueellani Helsingin yliopiston ylioppilaskunnan hallituksessa olivat koulutuspolitiikka, tuutorit ja ympäristö, ja tänä vuonna toimin HYYn hallituksen puheenjohtajana. Haen liittohallitukseen, koska haluan vahvistaa opiskelijapoliittista osaamista ja nostaa koulutuspoliitikan profiilia Vihreissä nuorissa ja opiskelijoissa.

Niklas Vaulanen

Turun vihreät nuoret ja opiskelijat

Olen Niklas, 21-vuotias kaksikielinen valtiotieteden ylioppilas Turusta. Haluan liittohallituksesssa erityisesti edistää liiton kaksi- ja monikielisyyttä sekä purkaa muitakin rakenteita, kuten korkeakoulukeskeisyyttä, jotka estävät kaikkien halukkaiden osallistumisen kynnyksettä toimintaamme. Saumaton yhteistyö Pohjoismaiden kanssa on edellytys rakentavalle yhdenvertaisuuskeskustelulle Suomessa. Nykyisessä maailmanpoliittisessa tilanteessa on erityisen tärkeää ylläpitää ja vahvistaa liiton kansainvälisiä yhteyksiä.

BeReal: vniklas

Verde Ålander

Helsingin Vihreät Nuoret ja HYY:n Vihreät

Olen Verde, 22-vuotias teologi ja tämänhetkisen liittohallituksen jäsenjärjestövastaava. Opintoni ovat nyt tauolla ja olen pyhittänyt aikaani töiden lisäksi nuortenteatterin pyörittämiselle, sekä toiminut viimeiset 6 vuotta Vantaan ja Helsingin Vihreissä nuorissa sekä HYYn Vihreissä. Minulle tärkeitä arvoja ovat lähimmäisenrakkaus, oikeudenmukaisuus ja yhdenvertaisuus. Haen liittohallitukseen jatkokaudelle tekemään lisää sitä, mistä innostun: rohkeaa ja arvoista tinkimätöntä politiikkaa.