Ehdokkaat Uudenmaan vaalipiirissä

Joel Linnainmäki, 28, Uudenmaan vaalipiiri
Yksinhuoltajaduunarin lapsena olen kaiken velkaa pohjoismaiselle hyvinvointivaltiolle, jota ilman minulla ei olisi ollut varaa opiskella yliopistossa, käyttää terveydenhuoltoa tai saada lukiossa apua masennukseen. Nyt haluan antaa takaisin pitämällä huolta, että jokainen meistä saa tarvitsemaansa tukea ja kunnioitusta. Kenenkään ei tarvitse kärsiä yhdessä maailman vauraimmista ja tasa-arvoisimmista yhteiskunnista. Me pystymme parempaan.

Haluan Suomen, jossa meillä kaikilla on syntyperästä riippumatta mahdollisuus tavoitella onnea. Siksi olen ehdolla eduskuntaan Uudenmaan vaalipiiristä.

facebook.com/Linnainmaki/
IG: linnainmaki
Twitter: @Linnainmaki

Iris Westerlund, 28, Uudenmaan vaalipiiri
Tärkein syy, miksi ole ehdolla eduskuntavaaleissa on ilmastonmuutos. Ilmastonmuutoksen torjunta on aikamme suuri taistelu. Tulevien vaalien tulee olla ilmastovaalit ja nuorten vaalit. Nuoret ovat osoittaneet kantavansa huolta ilmastonmuutoksesta, näytetään se myös äänestyskopissa ja äänestetään tulevaisuuden puolesta! Ilmastonmuutoksen torjunnan lisäksi, eduskunnan on peruttava koulutusleikkaukset ja kannettava globaali vastuu nostamalla kehitysyhteistyömäärärahat vähintään 0,7 prosenttiin bruttokansantulosta. Olen opiskelija ja tunnen nahoissani ne päätökset, joilla viime hallitus leikkasi opintotukea. Näin ei voi jatkua. Hallintotieteen maisteriopinnoissani suuntaudun julkiseen talousjohtamiseen. Vahva julkinen sektori on hyvinvointivaltiomme pohja, jota haluan olla mukana vahvistamassa.

facebook.com/WesterlundIris/
IG: @westerlundiris
Twitter @WesterlundIris

Mikko Vesterinen, 25, Uudenmaan vaalipiiri
Haluan rakentaa sujuvaa Suomea, jossa jokainen voi luottaa huomiseen. Raideliikenne kuntoon, kunnianhimoisia ilmastotekoja sekä jokaiselle laadukas ja maksuton koulutus.

facebook.com/vesterinenmikko/
IG: mikkovesterinen
Twitter: @MikkoVesterinen

Verde Ålander, 19, Uudenmaan vaalipiiri
19-vuotiaana ehdokkaana kannan sukupolveni tavoin huolta tulevaisuudestani enkä tiedä miltä vuodenajat näyttävät eläkepäivinäni – taikka milloin edes pääsen eläkkeelle. Haluan olla mukana päättämässä siitä, miten vastaamme ilmastonmuutoksen tuomiin valtakunnallisiin ja globaaleihin ongelmiin. Olen ollut mukana kunnallisessa vaikuttamisessa vuodesta 2014, kun minut valittiin Vantaan nuorisovaltuustoon. Vihreisiin lähdin aktiivisesti mukaan vuonna 2016. Kokeneena nuorisovaikuttajana tiedän miten tärkeää on, että eri ikäryhmät ovat tasavertaisesti edustettuina. Nykyisessä eduskunnassa tämä ei toteudu ja haluan korjata tilanteen. Usein nuorten sanotaan olevan tulevaisuus, mutta on nyt korkea aika ottaa haltuun myös nykyhetki. Ratkaistaan tulevaisuutemme jo tänään – ei huomenna.

facebook.com/verdealander/
IG: @ahverdenmaa