Ehdokkaat Hämeen vaalipiirissä

Maija Kranni, 25, Hämeen vaalipiiri
Olen ehdolla eduskuntavaaleissa, koska keväällä Suomessa käydään ilmastovaalit. Valmistuin viime vuonna ympäristösuunnittelijaksi Hämeen ammattikorkeakoulusta ja sain opiskeluaikana tuntea koulutusleikkaukset nahoissani. Koulutusleikkausten aika on ohi ja suomalaisen koulutuksen arvostus on palautettava sen ansaitsemalle tasolle.

Muita vaaliteemojani ovat kunnianhimoisempi ilmasto- ja ympäristöpolitiikka sekä sosiaalinen oikeudenmukaisuus. Seuraavasta hallituksesta on tehtävä kestävän kehityksen hallitus ja minulla on siihen oikeat työkalut.

facebook.com/maijakrannivihreat
IG: @maijakranni_vihreat
Twitter: @maijakranni

Nelli Nevala, 25, Hämeen vaalipiiri
Olen ehdolla, koska ilmaston, koulutuksen ja tasa-arvon eteen on tehtävä paljon nykyistä enemmän töitä. Ilmastonmuutoksen ja lajikadon pysäyttäminen on aikamme suurin tehtävä. Se vaatii Suomelta kunnianhimoisia ilmastotoimia ja hiilineutraaliuden saavuttamista vuoteen 2030 mennessä. Koko yhteiskuntamme toiminta on sovitettava ympäristön kantokyvyn rajoihin.

Tasa-arvoinen, kaikille maksuton koulutus on Suomen menestyksen perusta. Meidän on panostettava koulutukseen pitkään jatkuneiden leikkausten sijaan. Ihmisoikeuksia, tasa-arvoa ja yhdenvertaisuutta on puolustettava. Translaki ja perhevapaat on uudistettava sekä raiskauslainsäädäntö korjattava suostumusperustaiseksi. Turvataan ihmisoikeuksia myös Suomen rajojen ulkopuolella nostamalla kehitysyhteistyön rahoitusta YK:n tavoitteeseen.

facebook.com/nelli.nevala/
IG: @nelli.nevala