Hyppää sisältöön

Kulukorvausohjeet

Tutustu ohjeisiin huolellisesti, ja varmista, että sinulla on oikeus kulukorvaukseen ennen kulujen syntymistä.

Mitä matkoja korvataan?

  • Julkisen liikenteen matkat asuinpaikkakuntasi ja tapahtumapaikan välillä. Muista ostaa matkalippusi ajoissa, jotta ehdit sopivimmilla yhteyksillä perille ja saat matkaliput edullisemmin! Korvaamme ainoastaan kotimaan matkoja. Mikäli matkustat näistä ohjeista poiketen, ole yhteydessä pääsihteeriin ennen matkalippujen hankkimista.
  • Emme lähtökohtaisesti korvaa kotimaan lentomatkoja tai myönnä kilometrikorvauksia autolla kulkemisesta. Lentomatkoja ei korvata ekologisista syistä. Automatkan korvaamiseen ehtona on, että paikalle ei pääse kohtuullisella aikataululla julkisella kulkuneuvolla.

Muut korvattavat kulut

  • Korvaamme muita kuluja, kuten ruokailuun tai materiaaleja ainoastaan etukäteen sovitusti. Mikäli korvaamme tapahtumiin liittyviä muita kuluja, mainitsemme niistä tapahtuman osallistujakirjeessä. Kulukorvauksia voi saada ainoastaan etukäteen sovitusta summasta.
  • Otathan ostoissa huomioon, että suosimme vegaanisia, eettisiä ja ekologisia tuotteita kaikessa toiminnassa.

Näin haet kulukorvausta

Kulukorvaukset haetaan sähköpostitse seuraavasti:

Kirjoita sähköpostiviestiin:

  • nimesi
  • selite (mistä–mihin matkustit & matkan tai kulun syy, esim. tapahtuman nimi)
  • haettavan kulukorvauksen summa
  • tilinumero (IBAN-muodossa).

Liitä mukaan kuitit

  • Lisää kuitit sähköpostin liitetiedostoina pdf-muodossa (ei upotettuina kuvina). Kannattaa siis suosia sähköisiä lippuja! Mikäli joudut ottamaan valokuvan paperisesta lipusta, ota se hyvässä valossa valkoista taustaa vasten niin, että lippu on suorassa eikä kuvassa näy muuta kuin lippu. Rajaa kuva hyvin ja tarkista, että se on selkeä.

Lähetä viesti

  • Tarkasta ennen lähetystä, että tilinumero on kirjattu oikein ja kaikki kuitit on liitetty mukaan
  • Kirjoita viestin otsikoksi “Kulukorvaus + oma etunimi ja sukunimi”
  • Lähetä viesti osoitteeseen: kulukorvaus@vihreatnuoret.fi

Huomioita:

  • Lähetä jokaisen tapahtuman kulukorvaushakemukset omina sähköposteina! Älä siis yhdistä eri tapahtumien matkakuluja samalle kulukorvaushakemukselle (ellei tästä ole erikseen sovittu).
  • Korvauksia voi hakea neljän viikon sisällä kulun syntymisestä (ellei toisin ole mainittu tai sovittu). Myöhässä tulleita kulukorvaushakemuksia ei huomioida.
Jaa somessa: