Saara Loukola Vihreiden nuorten koulutussuunnittelijaksi!

Vihreiden nuorten uudeksi koulutussuunnittelijaksi on valittu Saara Loukola.

Saara Loukola on työskennellyt opettajana sekä Suomessa että kansainvälisesti mm. Turkissa ja Israelissa. Aiemmin hän on työskennellyt nuorten parissa aktiivina protu-leireillä sekä Thaimaassa Myanmarin pakolaisnuorten kanssa. Saara on tuore yhteiskuntatieteilijä ja sukupuolentutkimuksen maisteri Lundin yliopistosta, ja viimeisen vuoden hän on työskennellyt koulutussuunnittelijan ja antirasismikouluttajan työtehtävissä.

“Olen tosi innoissani tästä mahdollisuudesta työskennellä nuorten kanssa ja ottaa ensiaskeleeni politiikan maailman suuntaan. Vihreillä Nuorilla on mahtava meininki ja pääsen varmasti kehittämään pedagogista osaamistani aivan uudella tavalla todella mielenkiintoisten kurssien ja koulutusten suunnittelussa”, Saara Loukola kertoo.

Loukola aloittaa Vihreiden nuorten koulutussuunnittelijana 27.7.2021.

Loukolan vastuualueelle kuuluu vuoden 2021-22 kurssitoiminta, pohjoismainen kesäleiri, yhteyshenkilönä toimiminen kansainvälisissä hankkeissa, sekä muita kansainvälisiin asioihin ja koulutustoimintaan liittyviä tehtäviä.

“Saara tuo organisaatioon valtavan paljon erilaista pedagogista ja sisällöllistä osaamista, ja pystyy hyppäämään suoraan syvään päähän suunnittelemaan syksyn kurssitoimintaa. Saaran osaamisella ja kokemuksella voimme kehittää toimintaa ja toivottaa entistä useamman vihreän nuoren tervetulleeksi toimintaan monipuolisen kurssi- ja koulutustoiminnan kautta!” iloitsee pääsihteeri Bicca Olin toimiston puolesta.

Kuva: Heli Pekkonen